אני פוגשת בעלי עסקים רבים שחוששים לדבר מול קהל, זה ידוע שזה אחד הפחדים הגדולים ביותר של האדם, ולא משנה אם הוא עצמאי או שכיר.
אני יודעת שכאשר בעל עסק עצמאי, מחובר למטרה הגדולה, למהות, ורוצה להדהד הלאה את הערך המקצועי והאישי שלו,
הרצאה היא הפתרון הכי טוב.
מניחה כאן מספר טיפים שאספתי ברבות השנים שעוזרים לי לפתח שוב ושוב הרצאות מרתקות:
1. בחירת נושא והבטחה שמותאמת לקהל היעד
מהרגע שנבחר הנושא ואתם ממוקדים במה שאתם רוצים להעביר הלאה, אתם בונים תוכן שמחזק את זה
2. אריזת התוכן
אני מאד אוהבת את השלב הזה, שבו אוספת הרבה מאד חומר, זורקת לתוך מסמך ומתחילה לבנות את הזרימה של ההרצאה.
חושבת על הלקוחות שלי וההבטחה שלי לקהל היעד
כל התכנים שאכניס צריכים לעמוד בהבטחה שלי.
אם למשל אני רוצה ללמד איך הרצאה יכולה לעזור לבנות מוניטין עסקי ונחשקות, אדאג שכל התוכן והדוגמאות יחזקו את המסר הזה
לכאן נכנסים מודלים של הצגת המסר - הסטוריטלינג של ההרצאה
3. יצירת סטוריטלינג
המבנה האהוב עלי בבניית סיפור נקרא "מודל 3X3" או המודל של סטיב ג'ובס.
הרעיון המנחה של המודל הזה: פתיח וסגיר, באמצע - 3 סיפורים עם שורה תחתונה לכל סיפור. בסגיר יש חזרה על 3 הסיפורים ובעיקר על השורות התחתונות.
כשמספרים סיפור, מביאים דוגמאות רלוונטיות - המסרים נטמעים בהצלחה.
4. עיצוב המצגת
באופן אישי, אני מעדיפה לעצב מצגות בקנבה מאשר בפאואר פוינט. אבל זה לא העניין העיקרי. מה שחשוב זה שתהיה מצגת שמחזקת את התמליל.
גם קנבה וגם פאואר פוינט הם כלים מעולים לפיתוח מצגות יוצאות מן הכלל.
בתהליך העיצוב חשוב לשמור על שפה עיצובית אחידה, צבעים ופונטים
ואז לבנות את התוכן המוצג באופן אסתטי, שומר על ניקיון ועל הגישה: LESS IS MORE.
5. עמידה מול הקהל
לאחר הכנת המצגת ורגע לפני העליה להצגתה - מומלץ לעשות הכנות, לתרגל עמידה מול קהל ולדייק / לתקן טקסטים, דוגמאות ועוד.
שווה גם ממש למדוד זמנים, כדי להיות ערוכים פיקס.
6. משוב בונה
שווה לכם להכניס לתהליך באופן קבוע, שאלון משוב.
תמיד חשוב ללמוד מהפידבקים של המשתתפים.
3 שאלות שבאמצעותן אפשר לבדוק בסיום כל הרצאה את טיבה:
מה עבד
מה לא עבד
מה חסר
אני מציעה לך את שירותי לעזור לך לפתח הרצאה מעוררת השראה ומרתקת שתבסס את המוניטין המקצועי שלך ותמשוך לקוחות חדשים.
יחד נעבוד על התוכן ועל אופן ההצגה, ונבטיח שההרצאה שלך תהיה מוצלחת וממגנטת.
אל תוותרו לעצמכם, בואו יחד נעבוד על ההרצאה ועל המצגת שלך
SHOW UP
הסיפור האישי שלי עם הרצאות
הפער שקיים בין הידע שיש לי בתחום שלי לבין השירות שאני מוכר
מעורר תסכול רב בקרב בעלי עסקים עצמאיים, או שכירים שהופכים עצמאיים.
אני יודעת את זה, כי הייתי שם.
עשרות שנים של נסיון בתחום השיווק, פיתוח עסקי
ופתאום אני בשנים הראשונות של העסק שלי
וצרצרים…
הלקוחות לא מגיעים, לא מכירים, לא יודעים אפילו שאני קיימת.
ואני?
אני בשיא ההתלהבות, יושבת עם עצמי מפתחת מודלים, רעיונות, שיטות, מתודות, קורסים, סדנאות.
באמונה אדירה ובידיעה שזה הזמן שלי להופיע - TO SHOW UP
אני זוכרת שהחלטתי לארוז את הידע שלי להרצאה
ולהביא אותה בפני השותפים שלי לקבוצת הנטוורקינג ב 10 דקות מזוקקות (הטד של פעם)
התחילו לשאול אותי שאלות, להציע הצעות ולבקש הצעות מחיר לליווי אישי.
זה לא היה פשוט,
הבחירה של הנושא עליו אדבר,
האריזה של התוכן,
יצירת הסטוריטלינג באופן שיאפשר להם להשאר איתי
בעירנות לכל ה10 דקות (כן.. גם ב 10 דקות אנשים מאבדים את זה).
ההטבעה של המסר
הדוגמאות התומכות,
המטאפורות שהייתי צריכה להביא
ובסוף - עיצוב המצגת והעמידה מול כולם.
גיליתי שהשד לא נורא כל כך,
להיפך. אני נהנית מזה אפילו.
מאז העברתי הרצאות רבות בטווחי שעות
שהגיעו אפילו ל 5 שעות אקדמאיות
בזום, בפיזי
מול עשרות ומאות.
לפני כל הרצאה, יש פרפרים בבטן
התרגשות בריאה כזו
האדרנלין זורם ומשאיר אותי עירנית וחיונית.
בזמן ההרצאה אני מרגישה שאני עושה אהבה עם הקהל
"הכל אהבה ולמען האהבה הכל נברא".
אז כמו באהבה,
אני חושבת מה הקהל שלי צריך
ומציעה לו את זה עוד לפני שהוא מבקש.
זה גם מה שאני מציעה לכם לעשות איתי
לפתח יחד את ההרצאה שלכם
לעבוד עליה יחד
גם על התוכן וגם על אופן ההצגה שלה.
,SHOW UP
זה מוצר שאני מאד אוהבת בעסק שלי
שבו אני עוזרת לכם לפתח הרצאה מעוררת השראה
הרצאה מרתקת שמבססת את המוניטין המקצועי
וממגנטת אליכם אנשים שהופכים ללקוחות.
Comments