top of page

המנהל החברתי, או איך תהפכו את העובדים שלכם ל"מלאכיות של צ'רלי"

פורסם במגזין אמביציה: לחץ למגזין הדיגיטלי

כשאתה יודע לבחור את האנשים הנכונים, כשאתה ממוקד במשימה, כשאתה יודע לתקשר עם האנשים

הנכונים ועושה שימוש נכון בעזרים הטקטיים שיסייעו לך לעשות זאת, אתה תצליח. פשוט תצליח להשיג כל מה שתרצה. לא נשמע סביר?

הרשו לי להציג לכם גישה אחרת. גישה ניהולית-שיווקית-עסקית עדכנית שאימוצה יסייע בידכם להשיג לכם בארגון:

  • תרבות ארגונית קהילתית

  • מחוייבות מעשית

  • הצלחה מעשית

  • אנשים "מורעלים"

  • ארגון פורח.

מה יש בהן, במלאכיות של צ'רלי? למה נדלקתי עליהן בעצם? ולמה גם אתם, ממש רוצים שיהיו לכם כאלו בארגון שלכם?

המלאכיות של צ'רלי מאגדות בתוכן חבילת תכונות אופי מרגשת במיוחד. כזו שכל מנהל היה רוצה בעובדיו. ה"חבילה הזו כוללת בתוכה שמחת חיים, נחישות, תעוזה, לויאליות, לוחמנות, משימתיות, אינטליגנציה, ומראה טוב (שזה אף פעם לא מזיק..).

מנהלים בחברות קטנות וגדולות, ובוודאי ארגוני ענק, ממש משוועים לאנרגיה דומה לזו שאותה מביאות המלאכיות למשימתן, ובייחוד כשאותה אנרגיה פשוט לא דועכת, אלא מתעצמת ממשימה למשימה. ואיך מפעיל צ'רלי את המלאכיות שלו? פשוט, הוא מתקשר אליהן ועושה איתן שיחת ועידה, והשיחה תמיד מתחילה באותו משפט פתיחה " Good Morning Angels".

האם אתה צ'רלי? וכיצד תורם לנו העידן הטכנולוגי ביצירת שכבת מלאכיות (ומלאכים) שכזו?

מלבד האפקטים ההוליוודיים שמלווים את הסדרה, כשחושבים על ניהול בעידן הנוכחי – הטכנולוגיה, המדיה החברתית, הכלים והפתיחות המחשבתית שקיימת בעולם הגלובלי, כל אלה יכולים לשמש ככלים נהדרים למימוש החזון הניהולי והעסקי.

כשמדובר בבניית עסק או בשיווק עסק, זה נשמע הגיוני. אבל כשמדברים על ניהול פנים ארגוני, מעטים המנהלים שמאמצים את הכלים הללו.

לפני שאמשיך, נציף נקודת מוצא מחשבתית שבוודאי ידועה לכם: מנהלים לא יכולים להפעיל ארגון וחברה ללא האנשים שלה. המנהלים הטובים ביותר, הם אלו שיודעים ליצור מערכות יחסים, הם אלו שמצליחים ליצור אליהם מיגנוט ומחוייבות (בדיוק כמו המלאכיות… לצ'רלי).

לכן, מנהלים שרוצים לפתח את החברה שלהם צריכים לפעול בשתי זירות:

1. בזירה החברתית 2. בזירה העסקית

בזירה החברתית, המטרה היא יצירת מגע אישי, חיבור לאג'נדה או מסר באמצעות מגע ישיר עד כמה שניתן, ואילו בזירה העסקית, המטרה היא גיוס העובדים למטרות הכמותיות והכספיות. על מנת שארגון יפעל כמכונה משומנת, מתבקש שהזירה החברתית תזין את הזירה העסקית ותיצור שם אנרגיה יצרנית.

כדי להפוך למנהל חברתי שמייצר לו "מחלקת מלאכיות" המנהל צריך קודם כל אגינדה ניהולית – מנהל טוב מגיע עם חזון ברור, אותו הוא נדרש לחלוק עם אנשיו. שנית, הוא נדרש לפתיחות לשינוי העידני. מנהל מתקדם ומתפתח צריך לאהוב חידושים והמצאות ובאמצעות פיתוח חשיבה אופורטוניסטית, לייבא, לגייר ולתעל חדשנות טכנולוגית לתוך האג'נדה הניהולית שלו. אם האג'נדה עוסקת בשאלה WHAT, פתיחות לשינוי עידני, מוביל את המנהלים לעסוק בשאלה HOW.

שלישית, נדרש המנהל להטמעה של אמצעי השיווק וההפצה שעובדים עבור החברה כלפי חוץ (אל הלקוחות), פנימה (אל העובדים). בשלב הזה מנהל טוב ממפה את האפשרויות העומדות לנגד עיניו ובוחן אילו מהן יכולה להיות נכונה עבורו, חדשה ומחדשת, מאפשרת בניית תרבות ארגונית רעננה.

איזה ערוצי שיווק עומדים לרשותכם כמנהלים? כיצד תעשו בהם שימוש פורץ דרך? כיצד תגיעו באמצעותם ללבו של העובד בארגון ותרגמו לו להרגיש להוט ו"שרוף" על העבודה שלו?

הפעם לא ניגע במטרות העסקיות שלכם. נשאיר את זה לפעם אחרת, ונצא מנקודת הנחה שאתם מנהלים ממוקדים שיודעים היטב מה היעדים והמטרות ולשם אתם חותרים. אך בואו ונבדוק מה ה- Best Practice בחברה שלכם? איזה כלים עובדים עבורכם כלפי חוץ, מול הלקוחות? איך אתם מגייסים אותם לשורותיכם ופועלים באמצעותם באופן פנים ארגוני?

הרשו לי להציג לכם שתי טקטיקות שיווקיות שפשוט עובדות:

1: שיווק בוידאו, 2: שיווק בדואר אלקטרוני

כידוע, שני טרנדים בולטים אלה תפסו נוכחות מכרעת בשיווק העסקי בשנים האחרונות. אני רוצה להציע לכם לתת לכלים פרשנות שימושית אחרת, כזו שתאפשר לכם להפיק מהם את המיטב עבורכם, ועבור העובדים שלכם כשהמטרה היא גיבוש קהילת "מלאכיות" מחוייבת.

דברו אליהם בוידאו

צ'רלי מזמין את המלאכיות שלו לשיחות ועידה טלפוניות, ואילו אתם הולכים לתקשר עם העובדים שלכם בתדירות קבועה דרך סרטונים. איך ומה עליכם לעשות:

  1. תדירות. תכנון מספר הפעמים בשבוע / בחודש בהם תשלחו את סרטוני הוידאו לעובדים.

  2. מסרים. הגדירו איזה מסרים תרצו להעביר. זה יכול להיות סיפור עם מוסר השכל, מידע שיעצים את העובדים שלכם, חיבור ממקום אישי שלכם אליהם, סיפור אישי, מידע מקצועי, בדיחה שבא לכם לשתף או מידע מהונדס ומאורגן בנוי בהתאם לפרוייקט או קמפיין בו נמצא הצוות שלכם.

  3. סגמנטציה. חשוב שתתאימו את המידע לפלח העובדים הנכון. אין טעם לדבר מקצועית עם צוות מהנדסים וצוות משווקים …

  4. אנושיות. אל תחששו להראות קצת אנושיות. הסרטונים מקרבים אתכם לעובדים שלכם. ימי הדיסטאנס הצבאיים פסו מהשגרה הניהולית המקדמת והמעצימה.

  5. אקשן. צלמו את עצמכם. קחו לכם חצובה וצלמו עצמכם. עשו זאת פשוט ככל שניתן. המטרה בסופו של דבר היא להעביר מסר של 2-3 דקות בכל פעם, להחדיר אנרגיה, מוטיבציה ידע וכו' ולהמשיך לעבוד.

  6. עריכה. זה לא ממש הכרחי, אבל אם אתם רוצים להעביר מסר מדויק, סוחף, ברור, עריכה HOME MADE, יכולה לסייע לכם רבות. אחת התוכנות הזמינות והקלות לשימוש היא: WINDOWS MEDIA PLAYER.

  7. תגיעו אליהם- דברו אליהם – דברו איתם. זה נכון שאתם פוגשים חלק ניכר מהעובדים שלכם ביום יום, יש לכם פגישות קבועות איתם, שיחות ומיילים. הסרטונים שתכינו ותשלחו אליהם הם התוספת, הדובדבן שבקצפת, הערך המוסף שלכם. השתמשו במערכת המיילים הפנים ארגונית לשלוח אותם (לפני כן אתם יכולים לשמור אותם על המחשב, YouTube תחת צפייה פרטית או בVIMEO).

כאן תוכלו לראות איך זה עובד בVirgin Media. מנהלים ועובדים שפשוט מחברים אליהם את העובדים החדשים למסע תרבותי ארגוני בסרטון ערוך ומקצועי. מה שחשוב זה המסר התדירות והשימוש בכלי פנימה לתוך הארגון שלכם, אל העובדים שלכם.

דברו אליהם בדואר אלקטרוני.

זה לא סוד. Email Marketing הוא אחד מטכניקות השיווק המקובלות כיום. אנשים נוהגים להתייחס לכתובת האימייל שלהם כאל נכס יקר ערך. ההחלטה שלהם אם לתת את המייל לכל אחד שמעוניין בו אינה מהירה. ה-SPAM מציף אותנו (אם כי הרבה פחות מאז חוקק חוק הספאם), וחוסר הרגישות של משווקים במשלוח מיילים בהחלט מייצר תרבות צריכה חדשה בעלת מאפיינים והגדרות ברורות.

אבל, אנו מדברים כאן על מייל ממנהל לעובדיו. העובדה היא שיש לכם ערוץ ישיר ונגיש לעובדים שלכם. באמצעותו תוכלו לגייס אותם, להפוך עצמכם לצ'רלי ואותם למלאכיות.

אז בואו נהנדס את נקודות המגע והתקשורת שלכם עם העובדים באמצעות הדואר האלקטרוני. בואו ניצור רוח ארגונית מוטיבציונית שתרגום לעובדים ממש לחכות למוצא פיכם, רק שהפעם זה הולך להיות בכתב.

איך Email Marketing יקרב אתכם בארגון לעובדים?

הדואר האלקטרוני הוא כלי שאתם נוהגים לעשות בו שימוש שגרתי. לעיתים פורמלי לעיתים חברי. אני מתכוונת לבקש מכם להכניס אותו לשגרת הניהול היומיומית ככלי מקרב עם אג'נדה ותוכנית סדורה. ממש כמו אותם מיילים שאתם נוהגים לקבל במסגרת קמפיינים שיווקיים של חברות ומותגים. מבחינה פרקטית, שלבי החשיבה על תדירות שליחת המסרים, תכנון המסרים והחלוקה הסגמנטלית (לפי בעלי תפקידים, למשל), הם די זהים לאלו שנעשו בשלב הקודם – עם סרטוני הוידאו. השוני הוא באופן כתיבת המסרים. חשוב להקפיד על מבנה כתיבה זורם וקל לקריאה, הקפידו על:

  1. שימוש בגרפיקה – פונט גדול וקריא בגודל 14. מחקרים מראים שאנשים מעדיפים לקרוא מיילים עם תמונות, עם ויזואלים אינפוגרפיים.

  2. מיקוד נושאי – תכננו את המידע כאילו היה קמפיין שיווקי, הגדירו מה אתם רוצים להשיג בסופו ובהתאם ביחרו את המידע המתאים, התמונות, המטאפורות, המוסיקה והסרטונים (אגב, תוכלו לשלב כאן קטעים מצולמים שלכם, או ממקורות אחרים).

  3. כותרות מעניינות – כן, גם אם אתם הבוס, זה לא מחייב שהעובד יפתח את המייל. גרו את מחשבתם ואל תתנו להם הזדמנות לוותר על המסרים שלכם (זיכרו תמיד באיזו התלהבות עונות המלאכיות לשיחת הטלפון של צ'רלי. זה מה שאתם מנסים להשיג – תשוקה לקריאת המיילים שלכם).

  4. שגרת שליחה – הקפידו על מועדי שליחה קבועים: ימים ושעות. כך תיווצר התניה קלאסית, ציפייה והתרגשות לקראת..

אם בעולם השיווק הרוחש והגועש, הכלים האלו עובדים, למה לא לאמץ את החוכמה הזו אליכם פנימה לארגון ולהשיג באמצעותה קירבה לעובדים שלכם, הכנסת עניין לשגרת העבודה היומיומית, באזז ארגוני/מחלקתי, בידול עסקי – יצירת תרבות ארגונית חדשנית, מגובשת ועדכנית. הערכה – אתם הולכים להפוך למנהלים מוערכים, ממוקדים וסוחפים.

ליחצו כאן להורדת המאמר המלא​ גם בPDF

לסיכום, נסו לרענן את הכלים הניהוליים שלכם ותיווכחו בהבדל​​

Recent Posts
Archive
bottom of page