שימוש בפונטים נכונים למותג שלך, הוא אחד הגורמים החשובים ביותר ביצירת נוכחות מותגית ושפה ויזואלית שמבדלת אותך בשוק.
הפונט הוא לא רק אלמנט עיצובי, אלא חלק בלתי נפרד מהחוויה של הלקוח עם המותג.
בחירה בפונט שמתאים לאופי המותג, מספק תחושת מקצועיות, אמינות וייחודיות,
יכולה לחזק את המסר ולהפוך את התקשורת להרבה יותר אפקטיבית וזכירה.
לדוגמה, פונט מודרני ונקי יכול לשדר חדשנות, בעוד שפונט קלאסי ורציני יכול לשדר יציבות וביטחון.
בחירת פונטים ושילובם באופן מתודי הוא תהליך שדורש תשומת לב לפרטים והבנה של איך כל פונט משפיע על המסר והחוויה הוויזואלית של המותג.
💡קבלו צ'ק ליסט שיעזור לכם לבחור פונטים וגם לשלב בינהם נכונה:
1. הבנת האופי של המותג
לפני הכל, עליך להבין את האופי של המותג שלך — למשל: האם יש לו וויב מודרני או קלאסי? האם הוא פונה לקהל צעיר או לקהל בוגר? האם המותג שלך רוצה לשדר מקצועיות, יצירתיות או ידידותיות? התשובה תסייע לך בבחירה.
2. בחירת פונט ראשי ופונט משני
בדרך כלל נרצה לשלב שני פונטים, אחד עבור כותרות ואחד עבור טקסט גוף. הפונט הראשי (כותרות) יכול להיות יותר יצירתי וייחודי, בעוד שהפונט המשני (גוף טקסט) צריך להיות קריא ונעים לקריאה לאורך זמן.
3. שילוב בין פונטים
חשוב לשמור על איזון ויזואלי. שני הפונטים צריכים להיות שונים, אבל גם משלימים אחד את השני. אפשר לעשות זאת דרך שימוש במשקל עבה ומשקל דק. למשל.
4. שימוש בשטח לבן עם היררכיה נכונה
היררכיה של טקסט חשובים מאוד בשילוב פונטים. הפונט לכותרת צריך להיות בולט וגדול, ולפונט הגוף יהיה קריא אך לא יתפוס את תשומת הלב יותר מדי. השאר שטחים לבנים בין הכותרות לטקסט, זה יעזור להנחות את הקורא מבלי להעמיס על העין.
5. האם זה עומד במבחן הקריאה?
נכון לבדוק איך נראה הפונט כאשר כותבים טקסטים ארוכים. בגדלים שונים, על גבי המחשב ובהדפסה. יש פונטים שלא יתאימו לגוף של טקסט וכן לכותרת.
6. בדוק את קונטרסט הצבעים
מומלץ לבדוק את ההתאמה של הפונט לצבעי המותג, בהתאם לפלטת הצבעים שנבחרה. לבחון את הקונטרסט בין הפונטים לרקע.לראות שזה עובד ונותן חווית לקוח מיטיבה.
7. לס איז מור / less is more
שימוש ביותר משניים או שלושה פונטים שונים יכול ליצור תחושת כאוס ובלגן. שווה לשמור על קו עיצובי אחיד, ואז לעבוד עם הגשה, הבלטה, הטיה או שימוש בפונט רגיל ולו בשביל לשמור על האחידות.
גרסאות שונות של אותם הפונטים (למשל: Bold, Regular, Italic) כדי להוסיף גיוון בלי לאבד אחידות.
💡דוגמה לשילוב מוצלח:
- כותרות: פונט מודרני וסן-סריף כמו Montserrat Bold.
- טקסט גוף: פונט קריא ורגוע כמו Roboto Regular.
💡 לסיכום, שימרו על פשטות, נוחות קריאה ואיזון בין הפונטים, ותוכלו ליצור שילוב ויזואלי שמחזק את המותג ומבדל אותו בצורה חכמה.
🎁מתנה ממני:
רבים מתקשים לבחור פונטים, או למצוא אותם בקנבה, אז הכנתי לכם סדרה של תמונות המשקפות את נראות הפונטים, כדי להקל עליכם בבחירה.
היכנסו ללינק ושימרו את הסדרות. על הדרך גם קבלו חיזוק רוחי:
אני כאן לכל שאלה
אסנת
Kommentare